Google konto og alternativ mail

For at kunne tilgå skolens INFO-sider, skal du være logget ind på en Google konto, som er forbundet med den mail-adresse du har oplyst til skolen.

Hvis du ikke har adgang, er du enten ikke logget ind, eller også stemmer den konto du er logget ind med ikke overens med den der er blevet oplyst til kontoret.

Hvis du vil ændre den mail-adresse, skolen har registreret på dig, skal du kontakte kontoret: kontoret@b-fri.dk

Mulighed 1 - Opret en Google-konto (du kan godt bruge en der ikke er @gmail.com)

Hvis du ikke har en Google konto i forvejen, skal du starte med at oprette sådan en. Tryk på knappen og følg instruktionerne.

Det er her muligt at bruge sin eksisterende mail-adresse. Vælges dette, får du altså ikke en Gmail, og du vil stadig modtage mails som du plejer.

Mulighed 2 - Tilføj din mailadresse som alternativ adresse til din Google-konto

Hvis du har en mailadresse fra en anden udbyder, som du har oplyst til skolen, og på samme tid har en anden Gmail, er det letteste at tilføje din mailadresse som en "Alternativ mail" på din Google konto. Dette vil dog betyde at du vil begynde at modtage mails fra skolen direkte på din Gmail konto.

Yderligere hjælp

Selvom du nu er logget ind med en Google konto, der bør have adgang, kan systemet ikke altid finde ud af det. Har du derfor stadig ikke adgang, så skriv til den IT-ansvarlige. Find adressen på forsiden.